يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۹۲۷
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: معاون شرکت آبفار استان بوشهر با تاکید بر تامین پایداری آب در روستاهای استان گفت: برای مقابله با بحران کم‌آبی، طرح پایلوت احیاء آب انبارهای محلی برای ذخیره آب و جمع‌آوری آب باران اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، غلامرضا پورخاقان در نشست بررسی وضعیت تامین آب روستایی استان بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در روستاها اظهار داشت: کاهش هدر رفت آب و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز آب در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با تاکید بر افزایش بهبود کیفیت آب در شبکه‌های آبرسانی روستایی تصریح کرد: بهبود سطح بهداشت و کیفیت آب، افزایش تاب‌آوری و مدیریت بحران در شرایط اضطراری از دیگر اولویت‌های شرکت آبفار استان در مقطع کنونی است.

پورخاقان از توسعه شبکه آزمایشگاهی آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر خبر داد و افزود: توسعه شبکه آزمایشگاهی آب و فاضلاب، ارتقا و ایمن سازی سامانه‌های گندزدایی آب و تامین پایداری آب مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفار استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح پایلوت احیا آب انبارهای محلی برای ذخیره آب وجمع آوری آب باران  اظهار کرد: این طرح که به‌صورت آزمایشی انجام شده در دستور کار این شرکت برای استفاده درمواقع ضروری قرار دارد.

پورخاقان تداوم پایداری آب روستاهای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حفر، لایروبی و کف شکنی چاه‌ها‌، پیش بینی دیزل ژنراتور پرتابل برای نقاط حساس، دستگاه‌های بسته بندی و توزیع آب از دیگر راهکارهایی است که برای تداوم پایداری آب روستاهای استان بوشهر پیش بینی شده است.

وی، با تاکید بر  توجه به فرهنگ مدیریت مصرف آب تصریح کرد: با وجود بارش بسیار کم در استان و تامین آب از استان‌های همجوار در تابستان امسال بیش از پیش نیازمند مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان هستیم.

معاون آبفار استان بوشهر تاکید کرد:  برای مقابله با بحران کم‌آبی، فرهنگ مدیریت مصرف آب باید در دستور کار روستائیان استان بوشهر قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر